My Hero ♥

My Hero ♥
Mr. bradley cooper =]

Wednesday, January 19, 2011

Al-Insyirah,pengubat jiwa

Salam kawan-kawan..
memandangkan hari ini aku agak..mungkin sangat kesedihan,kepiluan,kekecewaan dan ke apa lagi ya?hmm..anyways,ya aku sedey arini..menggelabah kan sedeh pon nak bagitau orang?haha..aku nak share something ja.jika anda bersedih..bacala Al-Insyirah.insyaALLAH..sooth you anytime,sweet.aku pon tau sebab baca dalam novel..hee.xpala kepada yang tak tahu,da tahu kan sekarang.dan di bawah aku sertakan translation nya sekalik.tada..

Dengan nama ALLAH yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang
Bukankah Kami telah melapangkan dadamu?
Dan telah Kami ringankan bebanmu yang berat?
Yang membebankan punggungmu?
Dan Kami muliakan namamu.
Sesungguhnya di samping kesukaran datanglah kesenangan
Sesungguhnya di samping kesukaran datanglah kesenangan
Apabila engkau telah selesai (mengerjakan sesuatu pekerjaan) maka bersusah payahlah (mengerjakan lain pekerjaan)
Dan kepada Tuhanmu,berharaplah.

5 comments: